Velike hotelske kuće su najpoželjniji poslodavci u turizmu u Hrvatskoj

Kod njih najviše cijenimo dobre međuljudske odnose, brojne prilike za napredak u struci te dobar tretman od strane nadređenih osoba, potvrđuje istraživanje Poslodavac prvog izbora.

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti?
 
Odgovore je u veljači ponudilo devetnaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora, otkrivajući kako vrh liste najpoželjnijih i dalje suvereno drži dm-drogerie markt. U istraživanju, koje je tijekom 2023. provela Alma Career Croatia koja upravlja portalom MojPosao, sudjelovalo je više od 25.000 ispitanika.
 
Kako bismo dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili bolji uvid u konkurenciju, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti prema NKD klasifikaciji. S obzirom na to da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema, ovog puta smo izdvojili samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost I – Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane.
 
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, na prvom mjestu je Valamar Grupa, na drugom mjestu je Maistra dok je na trećem Globalna Hrana.  
 
Poredak poslodavaca prvog izbora iz djelatnosti turizma je sljedeći:
 
 

Želje ispitanika: dobri međuljudski odnosi i prilika za napredak u struci

 
Kako bismo doznali koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanike smo zamolili da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati.
 
Najviše ispitanika (51%) označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našla se prilika za napredak u struci (47%), a na trećem dobar tretman od strane nadređenih (42%). Među manje bitnim faktorima su društvena odgovornost kompanije, nematerijalne beneficije te kvalitetni proizvodi i usluge tvrtke.
 
Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora:
 

Mijenjati poslodavca ili ne?

 
Svaki četvrti ispitanik (28%) kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti često razmišlja o promjeni poslodavca. To je znatno rjeđe nego što to čine ispitanici iz ukupnog uzorka (47%). Trećina zaposlenih (38%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 34% ljudi uopće ne promišlja o promjeni poslodavca.

 

Razmišljate li o promjeni poslodavca?

 
Kad je riječ o beneficijama, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke i ugostiteljske djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri ističu bonuse za izvanredna postignućaedukaciju zaposlenika te naknadu za putne troškove
 
U usporedbi s ukupnim uzorkom, ispitanici koji su na , u većoj mjeri žele besplatni obrok i piće na poslu. 
 
Bonus za preporuke i vikend druženja u organizaciji tvrtke najmanje su poželjne beneficije.
 
O istraživanju:
 
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je Alma Career Croatia putem MojPosao (www.Moj-Posao.net) portala na uzorku od više od 25.000 ispitanika tijekom 2023. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini devetnaestu godinu za redom. 
 
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
 
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.


10.04.2024.